OHMYGOOD x NIC&MIC
Cadeau met een goed verhaal
Met de ohmygood giftcard geef je een cadeau én een goed verhaal. Ontvangers kunnen kiezen uit meer dan 2.000 feel good cadeaus: van kleding en sieraden tot speelgoed en van iets voor in huis tot wat lekkers of een dagje weg. Allemaal van sociale ondernemingen die bijdragen aan inclusiviteit, eerlijke handel en een circulaire economie.
Sociale ondernemingen
Steeds meer ondernemingen hebben een maatschappelijke missie. Ze laten bijvoorbeeld mensen meedoen die anders langs de zijlijn staan, zorgen dat de makers hier of ver weg een eerlijk inkomen krijgen en geven gebruikte materialen een tweede leven. Ohmygood is een podium voor deze pioniers, die soms onbekend of minder zichtbaar zijn. Zo wordt het voor iedereen makkelijker en leuker om cadeautjes geven echt duurzaam te maken.
Inclusieve soep, shorts en tosti’s
Op ohmygood.nl vinden ontvangers van de giftcard ruim 2.000 cadeaus van meer dan tachtig aanbieders. Op de website zijn ook de bijzondere verhalen achter de cadeaus te lezen. Zo besteedt Oma’s Soep een deel van de opbrengst aan activiteiten waarbij eenzame ouderen en jongeren elkaar ontmoeten. Ze koken samen en doen spelletjes terwijl de soep trekt. Vanhulley geeft kleding een tweede leven en vrouwen een tweede kans: vrouwen die willen werken maar een vooropleiding missen, maken kleurrijke shorts van oude overhemden. En in de vijf vestigingen van Happy Tosti werken mensen met en zonder arbeidsbeperking vrolijk samen. Zo heeft elk cadeau een eigen verhaal.
Nic&Mic als partner van Ohmygood
Nic&Mic is met trots een van de partners van Ohmygood. De samenwerking is sinds het begin van Ohmygood al een feit en zorgt voor een grotere bekendheid en betrokkenheid. Judith Schmitz (oprichter van Ohmygood) en Pleunie van de Ven zijn enthousiast over de samenwerking: "We werken graag samen met Nic&Mic omdat zij zich net als wij inzetten voor een eerlijke, duurzame en inclusieve wereld. Door onze krachten te bundelen, kunnen we nog meer mensen inspireren om bewustere keuzes te maken bij het shoppen."