0
Unieke upcycling items voor je interieur!
Maak een afspraak in onze showroom
Kies je favoriet met de keuze-service!

Door Nicholas Ninaber van Eijben, 16 maart 2021

MVO met geüpcyclede kunst

Nic&Mic werkt nauw samen met het Keniaanse bedrijf Ocean Sole. De negentig ambachtslieden die bij Ocean Sole in vaste dienst werken, maken unieke, kleurrijke kunstwerken van geüpcyclede materialen. Belangrijkste bestanddeel is het meest gedragen schoeisel ter wereld: de teenslipper. Na gebruik, belanden teenslippers helaas vaak her en der in de natuur. Ook langs de rivieren en op de stranden van Kenia. De werken van Ocean Sole vragen aandacht voor de plastic soep én ruimen deze meteen op. In de metershoge Masterpieces van Ocean Sole worden meer dan 2.000 slippers verwerkt.

De kunstwerken van Ocean Sole zijn om meerdere redenen interessant voor organisaties als onderdeel van hun MVO beleid. Masterpieces zijn niet alleen echte eyecatchers, organisaties kunnen er ook een statement mee maken. De kunstwerken bieden aanleiding voor een goed gesprek met medewerkers, klanten en leveranciers over de plastic soep. Dit vergroot het bewustzijn over dit onderwerp. Organisaties die naast Masterpieces ook kleinere replica’s afnemen voor medewerkers en of klanten, kunnen Sole Mate worden. We helpen de organisaties dan om het unieke verhaal achter Ocean Sole actief uit te dragen.

Toegankelijke, duurzame en sociale kunst dus. Meestal in de vorm van Afrikaanse dieren, zoals giraffen, olifanten en neushoorns. Maatwerk is ook mogelijk. Zo leverden we recent een levensgrote grizzly beer aan De Beer Accountants & Belastingadviseurs, miniatuurversies voor de medewerkers en sleutelhangers voor relaties. Paul van Ierland, partner en registeraccountant vertelt hier het volgende over: “We gingen verhuizen naar een nieuwe locatie met een ruime entree en wilden daar graag een verrassend kunstwerk hebben. Ik kende de beelden van Nic&Mic al, echte eyecatchers. We geloven in de aanpak van Ocean Sole en zijn ons bewust van onze maatschappelijke rol. De beer verwijst niet alleen naar onze naam, hij benadrukt ook de kracht die we als bedrijf willen uitstralen en laat zien dat we upcycling ondersteunen.”

Mooi om te horen. Naast de consumentenmarkt, bedienen we met Nic&Mic dus ook de business to business markt in de strijd tegen de plastic soep. Iets voor jouw bedrijf? Kijk op onze website voor meer informatie en/of neem contact met ons op.

Nicholas Ninaber van Eijben

Neem contact met ons op

* Verplichte velden
- 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking